اصول انجماد غذا
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

اصول انجماد غذا

1. بگذارید مواد غذایی گرم ابتدا به دمای اتاق برسند. این به منجمد نگه داشتن غذا کمک می کند و از بروز فساد جلوگیری می کند. غذاهای گرم ممکن است باعث گرم شدن و آسیب رساندن به سایر محتویات فریزر شوند.

 

2. در ظروف سرپوشیده فضای انبساط را بگذارید. این امر به ویژه در ظروف شیشه ای بدون فریزر از اهمیت برخوردار است که در صورت استفاده نادرست ممکن است منفجر شود یا ترک بخورد. یک قانون کلی این است که بین این غذا و سطح درب غذا حدود یک اینچ فاصله داشته باشید. هرگز شیشه هایی را که برچسب ایمنی در برابر فریزر ندارند ، فریز نکنید.

 

3. هنگام بسته بندی مواد غذایی تمام هوا را فشار دهید. سوختگی فریزر در اثر تماس هوا با مواد غذایی منجمد ایجاد می شود.

 

4. در انبارهای مخصوص فریزر برای نگهداری طولانی مدت سرمایه گذاری کنید. این محصولات برای جلوگیری از سوختن فریزر و از بین رفتن بافت ها و طعم های غذایی طراحی شده اند. با این حال ، برای نگهداری کوتاه مدت ، بسته بندی و کیسه های پلاستیکی منظم انجام می شود.

 

5. غذای خود را برچسب گذاری و تاریخ گذاری کنید. ابتدا از قدیمی ترین گزینه ها در فریزر خود استفاده کنید ، زیرا هرچه غذا بیشتر منجمد شود ، احتمال سوختن فریزر بیشتر است.

 

6. فریزر را بیش از حد بار نکنید. پر کردن آن تا حداکثر ظرفیت ممکن است از گردش مناسب هوا جلوگیری کرده و حفظ درجه حرارت حداقل صفر درجه را که برای منجمد نگه داشتن محتوا ضروری است ، مشکل کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: